Skip to content

Två veckor senare

10 augusti, 2010

Nu har det gått två veckor sedan jag startade här. Jag har fått mer respons på både bloggen och projektet än vad jag först trodde att jag skulle få efter så pass kort tid, vilket är jättekul! Det är en hel del besökare här och jag är glad att det är så många som vill följa projektet.

På dessa 14 dagar har jag läst ut 6 böcker. Jag har hunnit läsa mer än vad jag trodde och har blivit bra på att hitta dem där stunderna då en bok är ett bra sällskap för att fördriva tiden och har fått in rytmen så att jag kan hinna med de resterande böckerna. Jag har numera cirka 10 böcker i högen ”att läsa” och fler kommer nog att adderas dit ju längre tiden går men just nu håller jag på med Black Boy av Richard Wright efter ett tips från en vän. Tack och lov för svenska bibliotek säger jag bara! Bibliotikarien på Stockholms Stadsbibliotek fick springa ner i magasinet två gånger för att hitta den boken då jag prompt ville ha den engelska versionen. Dessutom så har jag börjat planera Bok & Biblioteksmässan som kommer att gå av stapeln i Göteborg den 23-26 september vilket jag verkligen ser fram emot.

Kommentera

